楽しい方向音痴の旅日記

渡辺沙羅のブログです。 This is Sara Watanabe's blog.i just want to live happily.

ヌスビトハギの季節になりました。


this is pigeon in japan. is that everywhere same?? this pigeon came to my house, but i don't know the reason... lose way?
However she or he enjoy her life. in the morning she went to breakfast by her self. in the daytime she walk around our home. in the evening she came back to our garage. then she was making a lot of poop in the garage. After those she is sleeping now. this is her life about 10days..

ブルベリー摘みの作業から、栗拾いの季節になってきました。ついつい夢中になっていると、気がついたらヌスビトハギが…。でもその日に着てた服の色に合うとついついくっつけたまま楽しんでしまいます。

ところで、最近うちに新しい居候がやってきました。左の羽を痛めているらしいです。でもなんだか、麦食べて見たり、大豆食べたり、モチキビ食べたり、ガレージの中という安全な場所で片足でたって転寝したり…マイペースに彼女なりの生活をとっても楽しんでいるようです。



its season of chestnuts. it's so tasty!!! but too hard when i remove skin of chestnuts. we have a lot of recipes of chestnuts. I'm studing from my mother now.

時間が経つのは早い!計画的に、効率よく何でもやらねば!最近、あせることよりもずっとずっと大切なのだと思っています。

家族で助け合いながら生きてるフィリピンの人や、インドの人にはあたり前といわれてしまうかも知れないけど、栗をむきながらだったり、家族で食事を食べながらだったり、いろんな話が出来る時間って、私にとって大切なんだなぁと改めて感じています。



this is apple from our garden.. it's too small because we don't use chemical.
However usually japanese apple is very big, it's awesome!!!

りんごは無農薬だとなかなかうまく出来ません。でも、今年はかなりりんごが出来ました!わたしがインドに行っているときに、葉っぱが丸坊主にならないように、虫好きな両親が、心を鬼にしてマイマイガたちを殺してくれていたおかげ。